Halaman

Jumaat, 6 Julai 2012

5 sebab Diet kecundang

Kelab diet (mw bil: 1492)

Diet merupakan salah 1 cara untuk m'dapatkan berat badan ideal. Namun jangan terlalu m'harapkan utk berjayadalam program diet anda sekiranya anda mengabaikan beberapa tip penting ini
1. Melewatkan waktu makan
Kesibukan melakukan pekerjaan biasanya akan membuatkan anda menunda waktu makan. Namun melewatkan waktu makan sebenarnya akan meningkatkan nafsu untuk makan lebih daripada kuantiti yg sepatutnya.

2. Makan pemanis buatan
Sambil membuat kerja, tangan lincah menyuapkan kudap-kudapan manis, terutama makanan yang dihasilkan menggunakan pemanis buatan. Tidak kira di dalam makanan mahupun minuman. Kandungan pemanis buatan di dalam makanan ini akan memicu metabolisme tubuh untuk meningkatkan penyimpanan lemak di dalam tubuh.


3. Menjauhi gandum dan bijirin.
Jenis makanan ini secara bertahap akan mengurangi kemungkinan penambahan lemak di perut. Gandum dan bijirin memiliki jumlah karbohidrat yg membantu dalam proses pencernaan.

4. Mengabaikan lemak baik
Meski makanan berlemak merupakan musuh bagi mereka yang ingin melakukan diet sihat namun tidak bg avokado. Buah ini mengandungi lemak baik yang penting bagi tubuh. Menambahkan buah avokado di dalam menu harian akan mengurangi lemak di sekitar perut secara lebih cepat. Selain avokado, minyak zaitun dan kacang-kacangan merupakan sumber yang baik bagi tubuh mereka yang tengah diet.

5. Malas olah tubuh
Meski dikatakan lapuk, tetapi melakukan aktiviti olahraga memang menjadi senjata utama untuk membantu mencapai matlamat tubuh yg sihat, bugar dan langsing.

Tiada ulasan: